VERKOOPVOORWAARDEN
Update: 3 juli 2024.
- Toepassingsgebieden
Deze website is een e-commerce website die toegankelijk is op het URL-adres https://www.greenmoodorganics.nl (hierna Site genoemd).
De Site wordt gepubliceerd door het bedrijf AZM Retail (hierna de Operator), waarvan het hoofdkantoor is gevestigd aan Eeuwige Jeugdlaan 12, 1022 KG, Amsterdam, Nederland, geregistreerd bij de KVK onder nummer 93929501.
De wettelijke vertegenwoordiger van het bedrijf is Nihad Azimli, eigenaar.
De Operator kan per e-mail worden gecontacteerd op: info@greenmoodorganics.com
- Voorwerp en aanvaarding van de Verkoopvoorwaarden
De Algemene Verkoopvoorwaarden (hierna AV) zijn van toepassing in het kader van online verkoop op de Site van de Operator. Ze verbinden de Operator met de Gebruiker (natuurlijke of rechtspersoon die de Site bezoekt, ongeacht of deze klant is of niet). Zij maken het mogelijk om de verkoopvoorwaarden te bepalen voor bestellingen die op de Site worden geplaatst door een Klant (natuurlijke of rechtspersoon met de status van consument of niet-professionele niet-professionele persoon, die de wettelijke bevoegdheid heeft om een bestelling te plaatsen voor een of meer Producten op de Site). De AV zijn van toepassing op bestellingen geleverd in Nederland.
De AV zijn tegenstelbaar aan de Klant die erkent (door het aanvinken van een daartoe bestemd vakje bij de bevestiging van de bestelling) op de hoogte te zijn geweest van de AV en deze te hebben aanvaard alvorens een bestelling te plaatsen. De bevestiging van de bestelling impliceert de aanvaarding door de Klant van de AV die van kracht zijn op de dag van de bestelling. Het behoud en de reproductie van de AV worden verzekerd door de Operator.
De AV zijn te allen tijde beschikbaar op de Site. U kunt ook contact opnemen met de Operator om een elektronische kopie aan te vragen die u per e-mail wordt toegestuurd.
De Operator behoudt zich het recht voor om deze AV te allen tijde en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, met dien verstande dat dergelijke wijzigingen niet van toepassing zijn op reserveringen en bestellingen die eerder door de Klant zijn geaccepteerd en bevestigd.
- Producten die op de Site worden verkocht
De Operator verkoopt via de Site Producten (verwijzend naar de Producten van het merk Green Mood die door de Operator op de markt worden gebracht en op de Site worden verkocht) voor huishoudelijke reiniging en babyverzorging. U vindt een beschrijving op de pagina van elk Product waarin de belangrijkste kenmerken van de Producten ter beschikking worden gesteld van de Gebruiker.
- Prijzen
De prijzen op de Site zijn aangegeven in euro, alle taksen inbegrepen (TTC) die van toepassing zijn op de dag van de bestelling. De prijzen kunnen variëren in de loop van het jaar. De bestelde Producten worden echter gefactureerd tegen de prijzen die gelden op het moment van de bestelling.
Verzendkosten zijn niet inbegrepen in de prijzen die op de Site worden vermeld. Verzendkosten worden extra in rekening gebracht en zijn gebaseerd op het bedrag van de bestelling. De verzendkosten worden vóór de registratie van de bestelling aan de Klant meegedeeld.
De prijs die wordt aangegeven tijdens de orderbevestiging is de definitieve prijs, uitgedrukt inclusief alle belastingen. Deze prijs omvat de prijs van de Producten, de kosten voor behandeling, verpakking en opslag van de Producten en de verzendkosten. De prijs is onmiddellijk betaalbaar bij bestelling, vóór levering van het Product.
Als er promotionele aanbiedingen zijn (speciale prijs of gratis geschenk bij bestelling) die worden aangekondigd op de Site, dan zijn deze geldig gedurende de hele periode waarin deze promotionele aanbiedingen worden aangekondigd.
- Bestellingen
Elke natuurlijke of rechtspersoon kan vrij surfen op de verschillende pagina's van de Site, zonder zich te verbinden tot een Bestelling (de aankoop van een Product online door een Gebruiker op de Site). Door verbinding te maken met of gebruik te maken van de Site, is de Gebruiker onderworpen aan de Gebruiksvoorwaarden, het Privacybeleid en het Cookiesbeleid, die hij/zij erkent te hebben gelezen, begrepen en aanvaard zonder beperking of voorbehoud.
De Operator doet zijn best om ervoor te zorgen dat de Producten die beschikbaar zijn op de Site voldoen aan de Franse normen en wettelijke en reglementaire bepalingen met betrekking tot gezondheid, veiligheid en consumentenbescherming.
Op de pagina's met Producten op de Site vindt u een beschrijving om u vertrouwd te maken met de essentiële kenmerken van de Producten voordat u een bestelling plaatst. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om deze informatie te raadplegen, in het bijzonder de lijst van ingrediënten en de contra-indicaties. Evenzo dient de Klant zich te vergewissen van de verenigbaarheid van de Producten die hij/zij wenst te bestellen met elk ander Product dat hij/zij zou kunnen gebruiken of waaraan hij/zij zou kunnen worden onderworpen. De keuze van de bestelde Producten is dus uitsluitend de verantwoordelijkheid van de Klant.
De exploitant stelt alles in het werk om de voorraad van de op de Site verkochte Producten up-to-date te houden. Als een Product niet beschikbaar is in de voorraad, kan de Klant het niet toevoegen aan zijn winkelmandje. Het is echter mogelijk dat een of meer bestelde Producten uiteindelijk niet beschikbaar zijn na de bestelling van de Klant. Als dit het geval is, neemt de Operator zo snel mogelijk per e-mail contact op met de Klant om hem/haar hierover te informeren. De Klant kan kiezen tussen:
- De levering van een Product van een gelijkwaardige kwaliteit en prijs als het oorspronkelijk bestelde Product.
- Terugbetaling van de prijs van het bestelde Product uiterlijk binnen veertien (14) dagen na betaling van de reeds betaalde bedragen. Als de Klant kiest voor terugbetaling van de prijs van het Product, is de Operator verplicht de volledige prijs inclusief BTW terug te betalen. De Operator is echter in geen geval verplicht tot betaling van een annuleringsvergoeding, tenzij de niet-nakoming van het contract hem persoonlijk kan worden toegerekend.
- Productselectie
Om een bestelling te plaatsen, moet de Klant
- Ga naar de pagina's van de gewenste producten.
- Klik op "Toevoegen aan winkelwagentje" om de gewenste producten te selecteren.
- Pas de gewenste hoeveelheden Producten aan om toe te voegen aan het winkelmandje (binnen de limiet van gezinsgebruik en niet-professioneel gebruik). Vanaf € 200 exclusief btw in het winkelmandje van de Klant wordt de bestelling automatisch geblokkeerd. Om contact op te nemen met de Operator, aarzel dan niet om een e-mail te sturen naar info@greenmoodorganics.com of klik op de pagina "Contact opnemen". De Klant zal in contact worden gebracht met het verkoopteam van de Operator om vast te stellen of hij/zij een bestelling plaatst als consument of als professional. Via de Site worden alleen consumentenbestellingen geaccepteerd. Voor elke bestelling als professional moet de Klant via de verkoopafdeling van de exploitant gaan.
De Klant kan op elk moment een overzicht krijgen van de geselecteerde Producten door te klikken op het icoon van het winkelmandje rechts bovenaan het scherm. In het winkelmandje kan de Klant de geselecteerde Producten, de hoeveelheden, de eventuele promoties of prijsverminderingen, de prijs exclusief belasting en de prijs inclusief belasting van de bestelling (exclusief verzendkosten) controleren.
Wanneer de Klant zijn keuze van Producten heeft voltooid, kan hij de bestelling afronden door op "Bestellen" te klikken.
- Afronding van de bestelling
Om de bestelling af te ronden, moet de Klant de bestelling valideren door op "Bestelling plaatsen" te klikken. Om een bestelling te plaatsen, moet de Klant het vakje "Ik heb de AV gelezen, begrepen en aanvaard" aanvinken om te bevestigen dat hij/zij de AV heeft gelezen, begrepen en aanvaard. Vanaf het moment dat de Klant op "Bestelling plaatsen" klikt, is de bestelling definitief.
Om de bestelling af te ronden, kan de Klant
- Ofwel: zich identificeren als ze al een klantenaccount hebben (door hun e-mailadres en wachtwoord in te voeren).
- Ofwel: maak een account aan (door te klikken op "Maak een account aan", raadpleeg "6. Klantaccount" voor meer informatie).
- Ofwel: maak geen klantenaccount aan en plaats een bestelling als gast (door te klikken op "Plaats bestelling als gast"). Als de Klant de bestelling wil valideren zonder in te loggen of een klantaccount aan te maken, moet hij/zij alle gegevens invullen die nodig zijn om de bestelling in aanmerking te nemen (naam/namen, voornaam/voornamen, postadres, e-mailadres, telefoonnummer).
Als de Klant een klantenaccount gebruikt om de bestelling te plaatsen, moet hij/zij de vooraf ingevulde persoonlijke gegevens valideren die nodig zijn voor de validatie van de bestelling.
De Klant wordt dan uitgenodigd om de bestelling te betalen. Zie punt "5.3. Betaling" van de AV.
- Betaling
Wanneer de Klant op "Bestelling plaatsen" klikt, gaat hij/zij akkoord met de betaling van de prijs aan de Operator. De betaling moet volledig worden uitgevoerd bij de bestelling om deze te valideren.
De betaling van de bestelling wordt gedaan met een geldige creditcard (Visa of Mastercard), direct online op de Site. TBC
Om de betaling uit te voeren, selecteert de Klant het type creditcard dat hij gebruikt. Vervolgens vult hij de gegevens in die nodig zijn voor de betaling (naam van de kaarthouder, kaartnummer, vervaldatum en controlenummer van de kaart op de achterzijde van de kaart). Door op "Betaling bevestigen" te klikken, bevestigt de Klant de betaling en betaalt hij voor de bestelling. Het is mogelijk dat de Klant na de betaling wordt doorgestuurd naar een bankserver voor zijn/haar bank om de betaling te bevestigen of dat er om een geheime code wordt gevraagd.
De definitieve validatie van de bestelling vindt plaats op het moment dat de Klant de betaling heeft gedaan. Als de betaling niet wordt geaccepteerd, kan de Klant desgewenst het bestelproces opnieuw starten.
In het geval van een eventuele terugbetaling die door de Operator wordt aanvaard, zal deze terugbetaling gebeuren via dezelfde betalingsmethode als die welke door de Klant werd gebruikt bij de eerste betaling.
De Operator kan niet aansprakelijk worden gesteld voor verduistering of frauduleus gebruik van een betaalmiddel dat niet zou zijn ontdekt door de controleprocedure.
Bij online betaling garandeert de Klant aan de Operator dat hij/zij over de nodige autorisaties beschikt om de gekozen betaalmethode te gebruiken. Elk frauduleus gebruik van de betalingsmethode kan geen aanleiding geven tot terugbetaling door de Operator. De Klant dient contact op te nemen met zijn/haar bank om de te volgen procedure te kennen.
- Orderbevestiging
Een bestelling wordt geacht te zijn geplaatst vanaf het moment dat de betaling is gevalideerd. Na validatie en betaling van de bestelling wordt binnen enkele minuten na de transactie een e-mail ter bevestiging van de bestelling naar de Klant gestuurd. De bevestigingsmail bevat de gegevens van de bestelling, het referentienummer van de bestelling en de factuur. Deze e-mail vormt de aanvaarding van de bestelling en vormt dus het verkoopcontract tussen de Operator en de Klant.
Als de Klant een klantenaccount heeft, kan hij/zij deze op elk gewenst moment raadplegen om toegang te krijgen tot de factureringsgegevens en de bestelgeschiedenis. TBC
Na de bevestiging van de bestelling wordt alle communicatie met de Klant gericht aan het e-mailadres dat bij de bestelling is opgegeven.
- De volgorde wijzigen
Na bevestiging van de bestelling is elke wijziging daarvan door de Klant onderworpen aan het akkoord van de Operator.
- Klant Account TBC
De Gebruiker kan een klantenaccount aanmaken op de Site. Dit is echter niet verplicht om een bestelling op de Site te plaatsen.
Om een klantenaccount aan te maken, moet de Gebruiker naar het tabblad "Klantenaccount" gaan dat beschikbaar is op de Site. De Gebruiker moet het formulier nauwkeurig invullen om een klantenaccount aan te maken. De gegevens die nodig zijn om een account aan te maken zijn: naam, voornaam, postadres, e-mailadres (dat ook als gebruikersnaam zal dienen) en wachtwoord. Het wachtwoord wordt gekozen door de Gebruiker en moet vertrouwelijk worden behandeld. De Gebruiker erkent derhalve als enige verantwoordelijk te zijn voor de toegang tot zijn klantenaccount. De gebruiker is daarom verantwoordelijk om contact op te nemen met de exploitant in geval van verlies, verduistering of frauduleus gebruik van zijn gebruikersnaam en/of wachtwoord.
Er wordt automatisch een e-mail ter bevestiging van het aanmaken van de klantenaccount naar de gebruiker gestuurd.
Het is de verantwoordelijkheid van de Gebruiker om ervoor te zorgen dat zijn gegevens juist en up-to-date zijn in zijn klantenaccount en om deze waar nodig bij te werken.
- Verzending en levering
Bestellingen worden uitsluitend geleverd in Nederlands.
Aflevering betekent de overdracht aan de Klant van fysiek bezit of controle van het Product.
De Operator biedt verschillende leveringsmethoden: levering aan huis en levering aan pakketpunt (PostNL).
Thuisbezorging (PostNL)
- Producten worden binnen 5-7 werkdagen bij je thuisbezorgd
- Verzendkosten: 8,49 euro (GRATIS vanaf 50 euro aankoop)
Pakketpuntlevering (PostNL)
- Producten worden binnen 5-7 werkdagen bij je thuisbezorgd
- Verzendkosten: 7,99 euro (GRATIS vanaf 50 euro aankoop)
Bezorgkosten zijn gratis voor alle bestellingen boven de 50 euro. Als er geen verzendkosten worden aangeboden, worden deze gespecificeerd bij het plaatsen van de bestelling. Als de bestelling wordt geplaatst, wordt daaruit afgeleid dat de verzendkosten worden geaccepteerd bij het plaatsen van de bestelling.
De Klant kan uitdrukkelijk verzoeken om een afgedrukte versie van de factuur in het leveringspakket te stoppen door een e-mail te schrijven naar nihad.azimli@greenmoodorganics.com (vermeld naam/namen, voornaam/voornamen en referentienummer van de bestelling in de e-mail).
De Operator maakt gebruik van externe dienstverleners om zijn bestellingen te leveren (PostNL). De Operator kan niet aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen in de levering door toedoen van deze dienstverleners.
De keuze van het relaispunt wordt gemaakt na bevestiging van de betaling van de bestelling. TBC
Wanneer de bezorgdienst de bestelling heeft verzonden, ontvangt de Klant een e-mail met het trackingnummer, zodat hij/zij de levering van het pakket kan volgen.
Tijdens het transport is de Operator verantwoordelijk voor de risico's die gepaard gaan met het transport (schade aan de Producten of verlies).
Bij levering van de bestelling dient de Klant, of een door de Klant aangewezen derde, zich ervan te vergewissen dat het geleverde pakket niet beschadigd is, dat het pakket verzegeld is en dat de Producten in het pakket overeenkomen met de bestelling die op de Site is gedaan. Als er een probleem is, meld dit dan aan de persoon die het pakket aflevert. Voor vragen kunt u per e-mail contact opnemen met ons team op het volgende adres: nihad.azimli@greenmoodorganics.com
Er wordt niet geleverd aan een postbus. TBC
Indien de Klant bij het plaatsen van de bestelling meerdere Producten heeft besteld, kan de levering in één keer of in meerdere keren plaatsvinden. Indien de verschillende bestelde Producten verschillende levertijden hebben, verwijst de levertijd die aan de Klant wordt meegedeeld bij het plaatsen van de bestelling naar de langst geschatte levertijd.
Als de bestelling niet binnen de in onze AV vermelde termijnen wordt geleverd, moet de Klant contact opnemen met de Operator via e-mail: nihad.azimli@greenmoodorganics.com. De Operator kan alle bestelde Producten opnieuw verzenden. Op verzoek van de Klant zal de Operator alle betaalde bedragen terugbetalen, uiterlijk binnen veertien (14) dagen na de datum waarop de Klant heeft gemeld dat de bestelling niet is geleverd.
- Herroepingsrecht
Volgens de Nederlandse wet hebben consumenten het recht om online aankopen binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren, zonder opgaaf van reden. Dit wordt het herroepingsrecht genoemd. Het is belangrijk op te merken dat dit recht alleen geldt voor aankopen die door consumenten worden gedaan en niet voor aankopen die worden gedaan door bedrijven of professionele gebruikers. Daarnaast moeten de producten in hun originele staat en verpakking worden geretourneerd.
Om het herroepingsrecht te kunnen uitoefenen, moet de consument de verkoper op de hoogte stellen van zijn/haar intentie om het product te retourneren binnen de wettelijke termijn van 14 dagen. Nadat de verkoper is geïnformeerd, heeft de consument nog eens 14 dagen om het product daadwerkelijk terug te sturen. Dit is belangrijk om te onthouden, want als de consument deze deadline overschrijdt, kan de verkoper weigeren het product terug te nemen en het volledige aankoopbedrag terug te betalen.
Het contact zal plaatsvinden per e-mail door contact op te nemen met: info@greenmoodorganics.com. De informatie die per e-mail naar de Operator moet worden gestuurd is als volgt: naam/namen, postadres, telefoonnummer, e-mailadres, referentienummer van de bestelling en de uitdrukking van de wens tot herroeping zonder dubbelzinnigheid. De Operator zal de ontvangst van het verzoek tot herroeping per e-mail bevestigen en contact opnemen met de Klant om hem/haar te informeren over de volgende stappen.
De kosten voor het terugzenden van het (de) Product(en) zijn voor rekening van de Klant, behalve als het (de) bij de bestelling geleverde Product(en) niet conform is (zijn) (in dat geval zijn de retourkosten voor rekening van de Operator).
In overeenstemming met het consumentenrecht kan de Klant zijn/haar herroepingsrecht niet uitoefenen als de goederen niet verzegeld zijn en om redenen van hygiëne of gezondheidsbescherming niet kunnen worden geretourneerd. Bovendien moet(en) het (de) geretourneerde Product(en) in de originele verpakking zitten, ongebruikt zijn en geschikt zijn voor wederverkoop.
De Klant heeft veertien (14) dagen de tijd, vanaf de kennisgeving van de herroeping, om het (de) Product(en) terug te sturen naar de Operator. In het retourpakket dient de Klant het/de geretourneerde Product(en), zijn/haar contactgegevens (naam/namen, voornaam/voornamen, telefoonnummer en adres), het referentienummer van de bestelling en de originele factuur te vermelden.
In geval van herroeping verbindt de Operator zich ertoe alle door de Klant betaalde bedragen terug te betalen (met inbegrip van de prijs betaald voor het (de) Product(en) en de leveringskosten). De verzendkosten voor het terugsturen van het/de Product(en) van de Klant naar de Operator zijn echter voor rekening van de Klant. De restitutie vindt plaats binnen veertien (14) dagen na ontvangst van het pakket door de Operator. De restitutie vindt plaats via dezelfde betaalmethode als de Klant heeft gebruikt tijdens de oorspronkelijke bestelling. Als de Klant zijn/haar aankoop heeft gedaan met behulp van een creditnota of een cadeaubon, zal de restitutie in dezelfde vorm plaatsvinden.
Als het pakket dat de Operator ontvangt onvolledig of beschadigd is, kan de Operator restitutie weigeren of een gedeeltelijke restitutie verlenen, afhankelijk van de staat van het/de geretourneerde Product(en).
- Wettelijke garanties
9.1. Wettelijke garantie van conformiteit
In overeenstemming met het consumentenrecht, genieten de op de Site verkochte Producten een wettelijke conformiteitsgarantie. De Klant kan elk Product dat niet beantwoordt aan de kenmerken voorzien tijdens de bestelling gratis terugsturen. Desgewenst kan de Klant ook kiezen tussen reparatie of vervanging van het (de) niet-conforme Product(en).
De Klant heeft een periode van twee (2) jaar na de levering van zijn/haar bestelling om deze wettelijke conformiteitsgarantie te doen gelden.
In het kader van de wettelijke conformiteitsgarantie hoeft de Klant geen bewijs te leveren van het bestaan van het gebrek aan conformiteit van de goederen gedurende de vierentwintig (24) maanden na de levering ervan.
De wettelijke garantie van conformiteit geldt onafhankelijk van enige verleende commerciële garantie.
9.2. Wettelijke garantie tegen verborgen gebreken
In overeenstemming met het consumentenrecht genieten de op de Site verkochte Producten een wettelijke garantie tegen verborgen gebreken. Vanaf de ontdekking van het verborgen gebrek heeft de Klant twee (2) jaar de tijd om deze garantie kosteloos te doen gelden. De Klant moet het bewijs leveren van het gebrek van het Product in kwestie. Om van deze garantie gebruik te kunnen maken, is een aankoopbewijs vereist.
Wanneer de Klant gebruik maakt van deze garantie, kan hij/zij ervoor kiezen om het Product te houden en een deel van de op de Site betaalde prijs terugbetaald te krijgen of om het Product terug te sturen en de op de Site betaalde prijs en de tijdens de aankoop gemaakte kosten volledig terugbetaald te krijgen.
Om van deze garantie gebruik te maken, kunt u contact opnemen met nihad.azimli@greenmoodorganics.com
- Bemiddeling/geschillen
Op deze AV is de Nederlands recht van toepassing.
In geval van een geschil met betrekking tot een bestelling, verdient het de voorkeur om een minnelijke schikking te treffen. De Operator moedigt de Klant daarom aan om eerst contact met hem op te nemen per e-mail op nihad.azimli@greenmoodorganics.com. De Operator verbindt zich ertoe de Klant binnen tien (10) werkdagen een ontvangstbevestiging van deze e-mail te sturen.
Indien er geen minnelijke schikking kan worden getroffen tussen de Operator en de Klant of bij gebrek aan een antwoord van de Operator binnen een termijn van tien (10) dagen, kan de Klant zijn toevlucht nemen tot bemiddeling. In dit geval kan de Klant, een conventionele bemiddelingsprocedure starten via het door de Europese Commissie opgezette platform voor onlinegeschillenbeslechting. Dit platform heeft tot doel de onafhankelijke buitengerechtelijke beslechting van online geschillen tussen consumenten en professionals in de Europese Unie te vergemakkelijken. De Klant kan meer informatie verkrijgen over buitengerechtelijke geschillenbeslechting en het platform voor onlinegeschillenbeslechting door de site te raadplegen: https://webgate.ec.europa.eu/odr/.
De Klant kan pas contact opnemen met de bemiddelaar nadat hij al contact heeft opgenomen met de Operator en geen reactie of genoegdoening heeft gekregen naar aanleiding van deze klacht.
Na de bemiddeling is de door de bemiddelaar voorgestelde oplossing niet bindend voor de Klant of de Operator. Iedereen blijft te allen tijde vrij om het bemiddelingsproces te verlaten.